Jedna z perełek naszej kolekcji, wyjątkową i jedyną w swoim rodzaju... Riviera 1973 firmy Buick. Czemu jest wyjątkowa???? oto parę faktów:
- auto było własnością 1 właściciela, członka Buick's Clubu od roku 1972 (kiedy kupił ją nową w salonie) do roku 2008 kiedy zmarł, na mocy rozporządzeń testamentowych miałem zaszczyt ją zakupić (posiadamy pełna dokumentację to potwierdzająca)
- auto jest oryginalną 19/19... czyli czarną na czarnym Rivierą... Tabliczka znamionowa tego auta potwierdza, że auto fabrycznie było czarne z czarnym wnętrzem
- auto posiada "console", czyli dźwignię zmiany biegów między siedzeniami a nie jak w większości aut w kolumnie kierownicy, dzięki czemu czujesz się jak w rasowym muscle car a nie w oldsmobilu starej babci
- auto przeszło profesjonalna regeneracje skrzyni biegów w USA (koszt ok 1000$ rachunek do wglądu) oraz regeneracje głowic (z drobnymi naprawami, np. nowa chłodnicą rachunek wyniósł blisko 2000$). Auto zostało rozebrane do zera, wypiastowane i pomalowane w 2009r. w Radomskim Speedshopie co gwarantuje najwyższa jakość prac blacharsko-lakierniczych. Dzięki temu, że posiadam 2-gą Riviere 73 w częściach, niektóre przerdzewiale elementy,jak np. 1 błotnik zostały wymienione na zdrowe zamiast zabawy w latanie i szpachlowanie
- w aucie zostało dokonanych wiele prac remontowych - podczas wizyty u lakiernika wymieniona pompa wodna, paliwowa, przednie zawieszenie, tylnie amortyzatory, nowy bak (z sending unit), regulacja gaźnika (200$ parts and labor), wymienione uszczelki (200$)... Koszt samych części to blisko 1000$ (oczywiście rachunki są w dokumentacji).
Poniższe zdjęcia przedstawiają Riviere przed, w trakcie i po remoncie.